Friday, May 25, 2012

Cerita Tentang Majlis

17 Mei 2012

Bergerak  ke Batu Pahat selepas maghrib.
kawan M drive kereta.
Sampai di BP, stay at hotel Katerina.

M bengang. Duit hantaran n mas kahwin, dah bank in lama, cik honey lupa nak keluarkan.
Malam nikah kena marah plak cik honey aku tu.
So, aku tolong tuliskan cheque. Of course le laki aku tu yg sain.





















Almost 2am, baru le tido

18 Mei 2012

Pagi bangun, siapkan diri aku dulu.
Then, kejut pengantin baru yang lama tu.
Then kejut anak perempuan aku.
The boys, aku pesan, biar diorg tidor je....

Berkumpul di lobi hotel, kul 9pg. Nikah 9.30 nanti.

M saja suruh kawan2 dia sume pakai baju melayu siap bersampin. Pengapitnye, diwajibkan bertanjak. Sampai org hotel pun tanya mana satu pengantin.

On the way, call keluarga cik honey to tell them kitaorg dah nak sampai.
tapi, bila sampai, takde orang sambut pun...
Beza dengan masa aku nikah dulu. Mak M pun cakap. Keluarga aku n jiran-jiran, penuh di laman menyambut keluarga lelaki.
M nak masuk dalam terus, aku tahan. Sabar2 Yang aku cakap, orang tak jemput, takkan kita masuk.

At last, abang ipar dia keluar. Baru le kami masuk.

And the photos as follows:


Pengapit yang kacak dan segak. Bujang 4.





















Bersama mother in law





















Pernikahan


























.

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.